Ko Phi Phi

Van még valaki, akinek nem mond semmit ez a név? …ámbár lehet! :) mindenesetre a híres “Part”, amelyet a hasonló nevű filmben örökítettek meg, ezen a szigeten fekszik.

A filmre csak egy mondatban kitérve, most, hogy utólag újra megnéztem, nem is olyan borzasztó…nem mondom, hogy egy jó film, de annak aki már járt Bangkokban, a Full Moon Party-n és persze Maya Bay-en, annak nagyon szórakoztató tud lenni, egész jól eltalálják a hangulatát ezeknek a helyeknek. Persze DiCaprio a film vége felé begőzöl és azt kívánod vitte volna el a cápa őt is, összességében nem rossz.

Ilyen kulturális ihletettség után nem véletlen, hogy két éjszakát oda terveztem a lányokkal, amiből végül három is lett. Nehéz lenne leírni milyen ez a sziget, majd a galériába próbálok több képet bezsúfolni, de konkrétan ez volt az egyik ok, amiért Thaiföldet választottam, és nem csalódtam.

Hogy időt spóroljunk repülővel mentük Krabi-ba (B737-300), ez még a szárazföld. Esti érkezéssel, olcsó szállással, másnap délelőtt pedig egy kb 1200 meredek lépcsőn megmászható hegytetőn lévő kis Buddha-szentéllyel le is tudtuk Krabit, pedig ennek is vannak szép tengerpartjai néhány kilométer távolságban, de minket már várt a Sziget! :)

Itt délen már azért jóval melegebb volt, és az árakon is látszott, hogy túristaparadicsomba csöppentünk, főleg az utazáson húztak le jól minket, reptérről a városba, kompjegy, mozgás Krabin belül.

Amikor azonban feltűnt Ko Phi Phi Don, azért erősen kárpótolva voltunk már mindenért, pedig ez még csak a nagyobb, lakott sziget, itt lehet megszállni, itt van kiépítve infrastruktúra…és itt is elég nagy pusztítást végzett a 2004-es cunami.

Ami a szállást illeti, az is álom volt, sikerült talán az egyik legszebbet kifognunk, hát olcsónak nem volt olcsó.., de nagyon hangulatos kis bungalow-sor volt. A parttól kb 100 méterre, szép környezetben, jól felszerelve.

A második napra befizettünk egy hajós körtúrára, ún. long tail boat-okkal vittek minket, ez a long tail egy hosszú vasrudat takar tulajdonképp, ami a motor és a propeller között hidalja át a távolságot, lásd képek. Persze ebbe a túrába belezsúfolnak mindenféle túristáknak tetsző dolgokat, de hát ugye ezért voltunk ott, és tényleg nagyon szép volt. Vittek minket búvárkodni (csodálatos korallok, szines halak, amelyek olyan szinten nem paráznak, hogy ha nem mozogsz a vizben elkezdenek harapdálni :) ), fehér homokos türkizkék tengeres parton ebédeltünk, ellátogattunk egy majompartra és végül persze Ko Phi Phi Leh volt a fő attrakció. Ez AZ a hely. Ahogy a filmből is kitűnik, nagy sziklás sziget az egész eldugott lagúnákkal, öblökkel. Az egyik ilyen sziklákkal körülvett öbölben meg is álltunk ugrálni a tiszta mély vizű tengerbe.

Persze a végére maradt Maya Bay, sajnos kicsit túlságosan is a végére, már lemenőben volt a nap, de így is csodálatos volt. Olyan ahogy azt filmből már ismertük. Remélem a képek valamennyire visszaadják.