Archive for December, 2006

Bombák - most már Bangkokban is

Sunday, December 31st, 2006

Ma este mikor karaokee-zni voltam, kaptuk a hírt, hogy bombák robbantak Bangkokban, több is, frekventált helyeken. Biztos, hogy vannak áldozatok, de semmi pontosat nem tudunk még.

Valami központi helyre akartunk menni nézni a visszaszámlálást, ezt valószínűleg kihagyjuk, helyette házibuli, ott nincs veszély.

Lassan az otthoni hírekben is valószínűleg megjelenik, később mi is többet tudunk, de sajnos ez már nem az első bejegyzésem a “breaking news” rovatomba…

Boldog Új Évet!!!!

Sunday, December 31st, 2006

A mai napom dinnyével indítottam, ez most némileg kárpótol a hó és hideg hiányáért :)

Lassan indulok Robit ünnepelni (tegnap volt a szülinapja) aztán pedig belevágunk a szilveszteri éjszakába, ez azért nyilván hangosabb lesz mint a karácsony - amit ők nem ünnepelnek igazából.

Boldog szülinapot a kisöcsémnek, mindenki másnak pedig HAPPY NEW YEAR!!!!! :D

7 eleven

Saturday, December 30th, 2006

Thaiföld egyik kevésbé romatikus jelképe is lehetne a 7 eleven franchise rendszerű éjjelnappali bolthálózat, ugyanis átlagosan 200 méterenként található egy-egy üzletük Bangkok utcáin járva-kelve, ami nem zárja ki, hogy egymással szemben 30 méter távolságban is prosperáljon két bolt.

Egyébként ez a nemzetközi hálózat, mely a távol-keleten kívül az amerikai kontinens(ek)en, Ausztráliában, sőt Törökországban és Európában (Svédország, Norvégia, Dánia) is jelen van Amerikában kezdte sikertörténetét még a 20-as években, amikor igazi szenzáció volt, hogy - és innen a neve is - reggel 7-től este 11-ig folyamatosan nyitva tartottak (most már éjjel nappal, a hét minden napján).

Közlekedés II.

Wednesday, December 27th, 2006

Ma bóklásztunk kicsit a belváros felé, persze óriási dugó, állnak az autók mindenhol, kissé el is távolodtunk a Sukhumvit-tól (ez az a fő sugárút, ami felett a magasvasút is közlekedik). Szóval mikor hazafelé vettük volna az irányt, elég reménytelennek tűnt, hogy egyhamar elkapjuk a BTS-t.

Ám szerencsére Bangkokon keresztül nem csak a Khao Praya folyó folyik, hanem egyéb szűkebb csatornák is behálózzák, amin hajóközlekedés is létezik, szóval rájöttem, hogy van még jármű, amit nem próbáltam ki…

Egyébként lapos, folyami hajók ezek, beléjük fér vagy 100 ember, a kapitány pedig elég ügyesen manőverezett a különböző stégek, betonfalak és szembejövő forgalom közepette. A hajó szinte alig áll meg a kikötőkben is, épphogy kidobnak egy kötelet, az ember ki/be ugrik és már megy is a menet tovább. Az egész út 12 B (~60Ft) volt összevissza, és biztos hogy hamarabb hazaértünk, mintha egyéb módon állunk neki bohóckodni.

Találtam ma egyébként egy egészen kedvemre való boltot, Ivor meglepően jól tűrte, ahogy elvesztem a sok repüléssel kapcsolatos cucc között: volt ott gagyi repülőgéppmodelltől kezdve pilótatáskáig és kapitányi vállsráfig minden ami engem tűzbe hozhat :) Alig lehetett elráncigálni :)

Karácsony este

Monday, December 25th, 2006

Nincs és nem is volt karácsonyi hangulatunk. Nem is nagyon terveztünk semmit estére a múlt heti karácsonyi party után. Aztán Ivor édesanyja, aki éppen itt van meglátogatni a kicsi fiát, meghivott hármunkat vacsorázni, úgyhogy legalább nem itthon töltöttük az estét.

Érdekes, hogy mennyire számit, hogy hideg legyen. Végül is a város tele van műkarácsonyfákkal (még egy daru tetején is láttam egyet), mindenhol Merry Christmas feliratok, karácsonyi dalocskák minden étteremben és bevásárlóközpontban, csak éppen hideg nincs…

Meg család…de őket sikerült szerencsére telefonvégre kapni, pont mikor álltak a fa alatt és énekeltek :) nagyon fura volt..de nagyon jó. Eddig mindig ott voltam én is :)

Aztán ha elmúlnak az ünnepek, lassan kiderül, hogy lehet, hogy még élőben is látom azt az otthoni karácsonyfát…

Merry Christmas from Thailand

Sunday, December 24th, 2006

Boldog Karácsonyt minden olvasómnak! :)

Ha ide kattintasz, a thai-ok énekelnek neked egyet ;)

Hogy kik olvasnak engem! :)

Wednesday, December 20th, 2006

Ez a blog-írás dolog nem sokban különbözik attól, amit Mikes Kelemen űzött pár száz évvel ezelőtt, mondjuk őt tényleg nem olvasta a kutya sem, legfeljebb postumus, ide sem érkezik sok visszacsatolás, kivéve azt a pár kommentet…és hát ha néha kiderül, mert valaki felhozza, netán dicsérgeti :)

Mostanában volt több ilyen is, és elcsodálkoztam, hogy mennyi mindenki ráfanyalodik erre a lapra. Volt általános iskolás osztálytárstól kezdve még egy országgyűlési képviselő szülei is a táborba tartoznak (!) :D Nem rossz, igaz? :)

Újabban pedig, ahogy látom, a Thaiföld.lap.hu is felvett a liinkajánlójába! :)

Közlekedés Bangkokban

Tuesday, December 19th, 2006

Szombaton épp a Khao San környékén bóklásztam, jöttem volna ki a környékről de arrafelé nincs magasvasút, csak buszok, vagy taxi (autó, motor, tuk-tuk). Abban az órában, estefelé jól felviszik ráadásul az áraikat, a taxisok meg nem hajlandók órát kapcsolni. Épp alkudoztam egy motorosra, hogy a legközelebbi BTS (skytrain) állomásig mennyit ne húzzon le rólam, mikor egy hasonló gondokkal küszködő francia csajba botlottam, akit hamar rábeszéltem, hogy együtt egy taxi sokkal jobb lesz mint külön-külön motoron.

Ez volt az első napja (tegnap is összefutottunk, az meg az utolsó) Bangkokban, és lelkendezve mesélte, mennyi minden furcsa járművön utazott az alatt az egy nap alatt. No, gondoltam, itt az ideje sorba szedni.
Már régen írni akartam egy ilyen hiánypótló post-ot, de egyrészt elsikkadt, másrészt minden hülye útikönyv ezzel kezdi, hogy bizony-bizony Bangkok jellegzetes közlekedési eszköze a tuk-tuk..és a többi…

Tudni kell, hogy Bangkok hatalmas kiterjedésű város, eszméletlen sokan élnek itt, és mind közlekedni akar. A forgalom a mai állás szerint is elviselhetetlen, pár évvel ezelőtt meg egyenesen megoldhatatlan lehetett, ezért gyorsan építettek egy metrót, illetve két magasvasút-vonalat. Azóta is kb ezek azok az eszközök, amikkel gyorsan és kényelmesen lehet nagy távokat megtenni.

Taxi. Taxiból óvatos becsléseim szerint is (több) százezer futkos az utcákon, iszonyat sokan vannak, mind ugyanaz a Toyota tipus, borzasztó világoszöld, rózsaszín, lila és egyéb szinekben pompázva, sokszor, főleg estefelé, végignézve a Sukhumvit-en vagy a Rama IV úton, (szinte) csak taxit lát az ember. Taxizni viszont olcsó. Beüléskor 35 az alapdíj (200Ft) amiért ingyen mész 2 km-t, majd minden további km 4B (22Ft - vö. Budapesten ez 200Ft körül van). A taxisok néha mókás arcok, legritkább esetben beszélnek néhány szót angolul, de taxis volt az is aki eddig legjobban felhúzott…

A jellegzetességek. A tuk-tuk és a motoros taxi. Az előbbit nem nagyon mutatnám be, szerintem midnenki hallott róla, háromkerekü, tetővel fedett motoros jármű, ha meggyőzően bizonygatod, hogy nem vagy milliárdos, kb harmadáron is elvisz, de az esti órákban még ez is sok, nem beszélve, hogy a fejed nincs sokkal feljebb mint az átlagos kipufogó-magasság, egy évi mennyiséget össze lehet szippantgatni ebből a kellemes gázból egy út alatt (szeretnek mókázni is a tuktukos fiuk, bár az elsőkerékemeléses crossos indulást a rendőrök büntetik, néha nem birnak magukkal :) ezt az idióta reklámot Bangkok Charlie találta, érdemes megnézni :) )

A motoros taxi már hasznosabb tud lenni, felpattan az ember a narancssárga mellényes kis ürge mögé, közepesen fejlett európaiként (lsd. engem) is simán el lehet látni a fejük felett, fürge, jól tud manőverezni, nem túl drága (előre meg kell állapodni), móka.

Mivel a BTS kiépítettsége nem túl erős, a város meg elég nagy, észak-déli irányban nagy jelentősége van a vizi-közlekedésnek a Khao Praya folyón, a long tail boat-októl kezdve, sétahajókig és extrán fából kifaragott túristalehúzásokig mindenféle alkalmatossággal vágtatnak az egyébként elég gyors sodrású folyón.

Buszok. Na ezen máig nem sikerült kiigazodnom. A buszmegállókban maximum annyi van feltüntetve, hogy milyen számú busz fog itt megállni (kb megállni, van hogy menet közben szállunk fel/le), de hogy hova megy és mikor, az a szerencse kérdése. Egységes 7-8 B-os jegyárak vannak, egy fémhengerben aprópénzt csörgető kalauzkislány szedi a viteldíjat, a buszok pedig pontosan ugyanazok a járművek, amik a kb 30 éve forgatott James Bond filmben tűnnek fel (Az aranypisztolyos férfi (The Man With The Golden Gun) - 1974 / Roger Moore), a padlózatuk frankón fából van, a fémalkatrészeket a festés tartja össze, ajtó, ablak nyitva, hatalmas zörgés, hajómotor a farában, sebessége alkalmazkodik az aktuális forgalomhoz (0 fele tendál), de mindezek ellenére mókás.

Emellett rengeteg privát motor, autó, teherautók és pick-up-ok tele emberekkel, áruval, targoncákból átalakitott motoros szállitójárművek, és minden, amit el lehet képzelni…de nem! ezt látni kell! ;)

Itt a tél…

Tuesday, December 19th, 2006

Komolyan lehűlt. Mármint érezhetően. Nincs sem a fullasztó meleg, sem a tűző nap, még itt Bangkokban sem, ahol mindig melegebb van egy pár fokkal, gondolom a betontenger miatt.

A metar szerint most olyan 25 fok körül van a levegő, ami otthonról soknak tűnhet, de itt komoly visszaesés. Na, majd valahogy feldolgozzuk.

Karácsonyi party

Thursday, December 14th, 2006

Ez az egész karácsony dolog megy át furába itt. Kezdve az objektiv körülményekkel, hogy ezek a thai-ok - buddhisták lévén - nem ismerik a karácsonyt…de azért a nyugat majmolás megy erősen, tehát ők az új évet ünneplik ajándékozással, családdalegyüttléttel.

A másik dolog, hogy nem vagyok otthon, eddig minden karácsonyt a családdal töltöttem, hidegben, jó esetben hóval, de legalább fenyőillattal és pulykával…na ezek közül egy sincs meg itt, szóval a hangulat az nem nagyon van meg…

Mindenesetre tegnap Adriennék (a magyar lányok) karácsony party-t szerveztek a másik hotelbe, az egyetemista társaságnak. Annyi volt csak megadva, hogy kb 100B értékben vegyünk valamit. Én persze komolyan vettem magam, kis fa-tuktuk, egy szaloncukor, egy kis fémdobozos süti, vagy mi…szép díszdoboz…

Erre az egyik hülyegyerek aki kihúzott engem, vett egy tubus mellbimbókrémet, ami állitólag puhábbá és világosabbá teszi ezt a rendkivül fontos testrészt :D ááááá

(csak a történelmi hűség kedvéért, előbb vettünk ajándékot, aztán volt a húzás :P )

A buli nem volt rossz amúgy, utána átmentünk a Boss Club-ba,de a poén a hazafele út volt. Beültem egy taxiba (a többiek előbb leléptek). Megyünk száz métert, a taxis, egy mókás kis fazon, lehúzódik az út szélére, hogy akkor most én jövök :D Frankón helyet cseréltünk és átadta a taxit nekem, hogy most én vezessek…a jobbkormányos taxit…Bangkok kellős közepén.

Na nekem sem kellett több, végülis az a pár pia már majdnem kiszállt belőlem, és nekiálltunk szlalomban vágtázni a Sukhumviten :P A többi taxis nézett kicsit, nem nagyon láthattak még fehér kollégát, a hotel éjjeliőre is meglepődött mikor a taxis oldalán nyitott ajtót…szóval poén volt :)